Konklusjon: i år som i fjor

by Kvinnekonsulenten

Før nyttår satte jeg meg ned for å reflektere over hva jeg ville oppnå i løpet av 2015. I store trekk handlet dette i utgangspunktet om at jeg skal stå opp tidligere, spise sunnere og gjøre det bedre på skolen. A i alle fag, og alt det der (…) Jeg forventer jo kanskje å bli litt klokere på nettopp dette faget da, digital formilding, om jeg skal si det enkelt. Få et større innblikk i disse sosiale mediene, kommunikasjonen på nett og hvordan såkalte «avstandsforhold» (mellom kjærester, bedrifter og kunder, politikere og folket, you name it) nærmer seg som følge av mulighetene på det store Internett

– Sitert lenesj94 fire måneder tilbake i «Nytt år – nye muligheter, eller er det i år som i fjor det samme gamle?»

Så hva har jeg egentlig lært? Fire måneder har gått, og om én måned skal den siste eksamensoppgaven sendes inn til vurdering. På én måte er det gøy å skrive dette innlegget fordi jeg nå innser hvor fort tiden går, på en annen måte vegrer jeg meg litt ettersom jeg ser tilbake på reise, shopping og fest mer enn jeg ser tilbake på timer tilbrakt på biblioteket. Ikke helt overrasket ble det ikke noen perfekt døgnrytme eller en sunnere livsstil mer enn et par uker før ting var tilbake til det gamle, men likevel føler jeg at jeg sitter igjen med et greit produkt. Når sant skal sies vet jeg ikke om jeg har blitt så veldig mye klokere på digital formidling enn jeg var da jeg begynte, men om ikke annet har det vært deilig å senke skuldrene, lufte skrivefingrene litt og slippe tankene løs. Tretten bloggoppgaver er unnagjort, jeg har vært gavmild med kommentarer og tilbakemeldinger på medelevers blogger, og jeg sitter selv igjen med en koselig samlig hilsener i mitt eget kommentarfelt. Jeg føler meg klar for å levere inn eksamensprosjektet mitt, selvfølgelig i bytte mot en bokstav A, og ser fram i mot å legge skolearbeidet litt på hylla og nyte en lang og bekymringsløs sommer. For fire måneder siden var jeg klar for å ta fatt på et nytt semester – nå er jeg klar for å komme meg helskinnet igjennom mai og ta fatt på en over gjennomsnittet velfortjent ferie! GOD SOMMER 🙂

